Дистанційне навчання зарубіжна література 5 клас






Зарубіжна література 5 клас
                

10.03.2022
Контрольна робота.
Твір на тему:
Дивовижна подорож до Країни Чудес (за казкою Льюїса Керрола «Аліса у Країні Чудес») - 
Або
Що ховається за рядками книги? (За віршем М. Цвєтаєвої "Книги у червоній палітурці")

Вибираємо тему твору, складаємо план

Що таке твір? (Твір — це робота над висловлюванням осо­бистої думки, яка спирається на необхідну кількість даних.)
Що необхідно знати, щоб правильно висловити власну думку? (Визначити стиль і тип мовлення, вміти послідовно вислов­люватися відповідно до теми.)
Структура твору-роздуму
Вступ, що містить тезу – положення, яке вимагає доказів;
Аргументи: не менше 2-3 доказів думок, викладених у тезі;
Висновок, в якому остаточно підтверджується теза;
Кожну частину твору-роздуму потрібно починати з абзацу.
Обсяг твору 1 сторінка.





https://m.youtube.com/watch?v=xkkLWQALM70

Прочитати с. 233-236
Виконати тести с.238-239

30.03.2020
Тема: Роальд Дал. "Чарлі і шоколадна фабрика"
https://naurok.com.ua/prezentaciya-roald-daal-charli-i-shokoladna-fabrika-43.html
Переглянути презентацію та буктрейлер


https://youtu.be/db5Nu3rKYUU

Читати 1-7 розділи.
 Твір знайдете за цим посиланням
http://www.ae-lib.org.ua/texts/dahl__charlie_and_the_chocolate_facto
ry__ua.htm

02.04.2022
Тема: Цікаві пригоди Чарлі та його друзів

Запишіть число і тему уроку.
Дайте відповіді на питання:
Гра « Вірю - не вірю».
( Кожне твердження починається словами: «Чи вірите ви, що…»

Учні повинні погодитися з цим твердженням або ні, дати пояснення.)

1. вірите ви, що Чарлі жив у багатій сім'ї ?

2. вірите ви, що хлопчик їв щодня шоколад ?
3.Чи вірите ви , що двічі на день Чарлі йшов через шоколадну фабрику?

4.Чи вірите ви, що Віллі Вонка винайшов понад двісті сортів нових шоколадних цукерок?

5.5. вірите ви, що Віллі Вонка розсилав свої шоколадні вироби усім королям та президентам світу?

6. вірите ви, що містер Вонка побував у Індії маленький палац із шоколаду?

7.Чи вірите ви, що з воріт фабрики « Вонки» не виходять робітники?

8. вірите ви, що шпигуни викрадали таємні рецепти містера Вонки?

9. вірите ви , що фабрика була зачинена на ланцюг, а в вікнах рухалися маленькі темні тіні?

10.Чи вірите ви, що коли хлопець йшов зі школи він знайшов шоколад?
11.Чи вірите ви, що на фабриці працюють звичайні люди ?

12 вірите, що фабрику «Вонки» відкриють для всіх людей?
Читаємо 8-17 розділи

В зошитах складіть «Ланцюжок подорожі фабрикою Віллі Вонка»

06.04.2022
Тема: Доброта і щирість головного героя
Робота над теорією літератури

а) запис у зогит

Персонаж (лат. Persona — особа; франц. Personage — маска актора) — літературний герой зображений письменниками у художньому творі; загальна назва дійової особи кожного літературного жанру; або втілення загального в конкретному.

б) кого можна назвати героєм твору “Чарлі і шоколадна фабрика”?

Герой — це персонаж із яскравими індивідуальними рисами рушій сюжету. Центр твору.
Перечитайте самостійно розділ 10, де говориться про те, як Чарлі знайшов доллар.

Випишіть дієслова, які передають душевний стан хлопчика в цей момент.

Стратегія “Анкета головного героя”

Імя: Чарлі Бакет

Вік

Де проживає:

Сім’я:

Де навчається:

Чи має друзів:

Риси характеру

Вподобання:

Ставлення до інших персонажів

Дочитуємо твір.

09.04.2022
Розвиток мовлення. Есе
Якби я потрапив на фабрику містера
Вонки "

Теза – чітко сформульоване основне твердження.
Приклади тез для написання творів:
1)Я вважаю,...
2)Мені здається, що...
3)На мою думку,...
4)Моя точка зору на цю проблему така...
5)Я так вважаю, тому що...

Есе (від франц. essai – спроба, проба, нарис) — прозаїчне висловлювання невеликого об’єму і вільної композиції, що виражає індивідуальні враження і міркування з конкретного приводу або питання і свідомо не претендує на вичерпну відповідь.


Поради щодо написання есе:

1. Усвідомити мету написання, яка полягає в тому, що ви повинні переконати того, хто має читати цей твір, що ви зрозуміли тему есе.

2. Уважно вчитатися в тему есе, знайти ключові слова, осмислити проблему.

3. На чернетці написати тези, краще з наведенням певних доказів, які допоможуть розкрити тему твору.

4. Стисло і влучно занотувати аргументи і приклади.

Поради щодо побудови есе:

1. Твір есе варто розпочати зі вступу, в якому має бути висвітлено загальний підхід до теми, вступ повинен містити проблемне завдання і відповідь на поставлене питання. Це теза есе.

Теза чітко визначає межі написання есе. Автор есе не має права описувати все, що йому відомо в обсязі заданої теми, а лише те, що буде творчою відповіддю на поставлене питання у темі.

Упродовж усього есе необхідно підкреслювати зв'язок поданих фактів з тезою.

2. Основна частина есе вибудовується з метою переконання читача. Для цього автор есе має використати вагомі аргументи. Спочатку варто викласти головні ідеї та факти, які підтверджуватимуть приклади до цих ідей.

Обсяг есе має бути не дуже великим ( хоча неіснує якихось чітких рамок і обмежень щодо обсягу есе).

За бажанням, на початку есе  можете сказати, про що йтиметься у  висловлюванні, про час, місце й особливості подій. Можна на початку подати вислів, який виражає думку, або викликає різне ставлення в різних людей. Починатись есе може також прислів’ям, приказкою чи чиїмось мудрим висловом.

     Есе може бути схоже на оповідання, під час читання якого виникають якісь особливі відчуття й напрошується важливий висновок. Якщо есе створене у формі опису, то цей опис має бути дуже яскравим, захоплюючим і викликати важливі й цікаві думки.

      Необхідно, щоб останній абзац есе завершив думку. Слова «я думаю», «я впевнений/упевнена», «я переконаний/переконана», «я знаю» допоможуть учню/учениці підкреслити, що це його власна думка.

Пам'ятка з написання есе для учня 4-го класу

 Що головне для автора есе? Як писати есе?

1. Спочатку треба сісти і подумати – а що я взагалі знаю по цій темі? Що читав? Що чув?

2. Згадати всі випадки з життя і з книг, які підходять до цієї теми. При бажанні можна придумати свої випадки – ніхто не забороняє.

3. Згадати і коротко переказати те, що по цій темі писали знамениті люди.

4. І головне, що я сам думаю про це? Думки можуть бути суперечливими, як за, так і проти.

5. Подумавши, все це потрібно почати записувати. Не обов'язково у вигляді зв'язного тексту, можна поки що у вигляді уривків, начерків. По мірі формулювання і записування думок в голову почне приходити ще щось.

6. Після того, як буде записано все, що прийшло в голову, потрібно це кілька разів перечитати і побудувати з цього зв'язний текст. Незважаючи на те, що есе має вільну внутрішню структуру, в ньому все ж має бути вступ і висновок. Вступ повинен плавно ввести читача в обговорювану тему, а висновок –містити певний висновок, нехай навіть досить приблизний і умовний.

7. Коли пишеш есе, намагайся дотримуватися певного стилю. Якщо ти пишеш про щось наукове, використовуй наукову лексику, стиль наукової статті. Якщо міркуєш про дружбу, любов та інші «високі матерії», дотримуйся піднесеного стилю. Якщо описуєш кумедний випадок, переходь до розмовного стилю. Але можна допускати і навмисно невідповідність стилю і ситуації. Наприклад, ти пишеш про подію в шкільній їдальні у вигляді наукової статті або промови відомого політика. Це викликає комічний ефект.

        Есе має налаштовувати людину на добрі вчинки. Речення можуть бути короткі й навіть незавершені. Можна використовувати запитання й окличні речення.

Побудова есе:

1 Назва теми______________________

2.Вступ – особисті погляди, що чітко висвітлюють тези та підходи автора._____________________________________________________

3. Аргументи, які обстоюють тезу

1)______________________________________________________

2)_________________________________________________________

3)_____________________________________________________

4. Факти або приклади, які підтримують головну думку твору

1_________________________________________________________

2_________________________________________________________

3_________________________________________________________

1_________________________________________________________

2__________________________________________________________

3___________________________________________________________

4___________________________________________________________

1_____________________________________________________________

2____________________________________________________________

1_____________________________________________________________

2_______________________________________________________________

3______________________________________________________________

5. Висновки – узагальнення есе, в яких підкреслюється як автор довів свою позицію, і знов окреслюється тема.

Зразки есе

                                                А чи є інопланетяни?

          Я люблю милуватися зоряним небом і часто задаю собі питання: «Чи живе там хто-небудь?». Як було б цікаво зустріти інопланетян!
        Які вони? Чи схожі вони на нас? Може, вони нижчі або вищі зростом від нас. Або у них інший колір шкіри. Більше або менше пальців на руках. Можливо, інопланетяни зовсім не схожі над людей. А нагадують, наприклад, жуків або восьминогів. Де живуть інопланетяни? Швидше за все, розумне життя слід шукати біля інших зірок.
        Сучасна техніка не дозволяє людям здійснювати далекі космічні подорожі. Але раптом інопланетяни обігнали нас у розвитку техніки? І тоді вони прилетять до нас самі.
                        

                                                             Улюблена книга
                       (за твором Д. Р. Кіплінга «Мауглі»)
         Я дуже люблю казку «Мауглі». В ній розповідається про хлопчика, який виріс в джунглях серед диких звірів. Було багато дивних і небезпечних пригод в лісах Індії.
         Завдяки своїй природній вправності, спритності та вміння мислити, Людина стала найголовнішим серед звірів. Він знайшов собі вірних друзів, які його щиро любили, поважали, навчили долати труднощі. У нього з'явилася сім'я. Ця казка вчить дружбі, милосердю, сміливості і вірності. Я хотів би бути таким же спритним, сміливим і мудрим, як Мауглі.
         Ось чому мені особливо подобається ця казка. Читання цієї казки додає мені впевненості в своїх силах.

13.04.2022
Тема: Туве Янсон. "Капелюх Чарівника"
Перегляньте презентацію про життя і творчість письменниці https://youtu.be/WVHYgbvBPGs

РОБОЧА КАРТКА УРОКУ _________________
Туве Маріка Янсон (1914–2001) – геніальна фінська казкарка і художниця, авторка повістей про Мумі-тролів
 Вигаданий світ моїх Мумінів - це світ,
за яким ,напевно, в глибині душі
тужить кожен з нас. Мріємо
ми всі, та тільки не погоджуємося
визнаватися в цьому.
Туве Янсон

Завдання № 1. За змістом статті підручника заповни анкету письменниці с.243-245
    Народилася Туве Янсон 9 серпня 1914 року у фінському місті ___________________ .ЇЇ батько був видатним _______________, а мати - __________________. Улітку родина виїжджала ________________, де діти разом з дорослими ________________, ________________________________. Найбільше в родині цінували дух __________________й ________________. До своїх дітей подружжя Янсонів ставилося з _____________, _____________, розвивали їхні ___________________________. Туве навчалася малярству у ______________, потім у _________________, ________________ та ______________. Казки про Мумі – тролів написані _________________ мовою. Ілюстрації до своїх казок Туве Янсон малювала сама.

Завдання 2. Склади каталог творів Туве Янсон , скориставшись ілюстраціями та інформацією з підручника с.244-245


Словничок уроку
Троль – у скандинавських легендах та міфах деревний дух, який часто намагається нашкодити людям.
Мумі – Дол – долина , у якій мешкають Мумі – тролі.
Ондатра (Ондатр у тексті ) – вид гризунів підродини щурів. Напівводяна тварина родом з Північної Америки, що була інтродукована (завезена) до Європи, Азії, Південній Америці. Має цінне хутро.
Гатіфнати – маленькі чарівні тваринки, часто невидимки, блукають світом, безтурботні.
Мемуари - спогади

Завдання 3. Досліджуємо : Хто такі Мумі – тролі в казках Туве Янсон ? Чи схожі вони на міфічних тролів ?



Підіб’ємо підсумок ! Доповни речення 3-4 потрібними словами : Мумі – тролі у казках Туве Янсон ________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Підказка : байдужі, ввічливі, героїчні, віддані, добрі, делікатні, жорстокі, люблячі, милосердні, товариські, черстві.
Доповни речення : Основою художнього світу Туве Янсон є образ домівки. Це осередок _____________, там завжди __________________ і ___________________, про тебе ______________________ твої мама і тато.
Скористайся довідкою : безпека, тепло, затишок, любов, турбота.

Заувага вчителя ! Мумі – Тато у попередніх книжках про Мумі – тролів зник із гатіфнатами, йому не сиділось на місці, ніщо нове його не вдовольняло, проте знов зустрів свою сім’ю, заспокоївся , збудував свій дім в Долині, і будівля була схожа на кахляну піч, там знаходилось місце і друзям , і гостям, завжди було затишно і пахло пирогами. Потім Тато Мумі – троля почав писати мемуари.

10.05.2022
Тема: Пауль Маар "Машина для здійснення бажань..."
Записуємо число і тему уроку.

Виконуємо творче завдання на с.251
Виконуємо тести на с.252-253
Перегляньте відео про життя і творчість письменника

 Запишіть визначення в зошит
Робота в зошитах

17.05.2022
Оптимістичний образ Суботика

Читати повністю твір
Читати скорочено твір
Дивитись фільм
Герой літературного твору, або Персонаж — дійова особа, образ, широко і всебічно зображений, наділений яскравим характером, окреслений взаєминами з довкіллям, зв’язками із соціальним, національним, історичним контекстом. Розрізняють головних та другорядних, епізодичних.

 ПАСПОРТ ТВОРУ

Рік написання – 1980

Жанр – пригодницька повість

Головні герої: Пан Пляшкер, пані Моркван, пан Вівторакус, Суботик Т

Тема твору “Машина для здійснення бажань” – бажання повинні мати передовсім духовний смисл.



Реальне і фантастичне у творі “Машина для здійснення бажань”



Реальне

Світ людей: Пляшкер, Вівторакус, Морквен

Кожна людина має безліч бажань і хоче, щоб вони здійснилися Вівторакус любить тварин і птахів

В житті люди можуть сваритися і миритися

Людина – істота, яка часто помиляється Люди поділяються на добрих і не дуже, на розумних і не дуже

Більшість людей визнає свої помилки

Чудеса людина творить своїми руками



Фантастичне

Рудоволосе створіння, яке з’їдає дроти і здійснює бажання

Чарівні сині цятки на обличчі Суботика

Машина для здійснення бажань

Яблуня серед кухні, шкафи з вареними спагеті і соком

Віртуальне переміщення грошей з банку в кімнату Пляшкера

Силою думки і бажання опинитися на безлюдному острові Заміна пишного обіду на підгорані ковбаски нехорошим людям П

оява і зникнення предметів завдяки силі думки і фантазії “Машина для здійснення бажань”



сюжет

Службовцю пану Пляшкеру випадає щастя знайти маленьку казкову істоту, яка повністю перевернула його уявлення про світ, принесла повний безлад у його доросле життя. Але пан Пляшкер був обеззброєний зізнанням руденького чоловічка з п’ятачком: «Ти мій тато!». Пан Пляшкер чекає на повернення «зеленого синочка» кожної суботи, адже той з’являється тільки в цей день: розрадить, надасть упевненості в собі, стане вірним і надійним товаришем, здійснить бажання, якщо почує слово будь ласка, а потім — знову раптово зникне. Саме дивовижні сині цяточки на обличчі Суботика виконують бажання. За їх допомогою пан Пляшкер отримав багато грошей, автомобіль, смачну їжу, здійснив подорож на безлюдний острів, навчив папугу розмовляти… Розв’язка твору оптимістична. Суботик віддає татові останню чарівну синю цяточку, щоб виповнилося його найбільше бажання: назавжди залишитися із сином. Відчувши тепло батьківського серця, він і надалі готовий дарувати людям радість і добро, щоб зробити світ кращим. Засобами чарівної казки митець змушує зазирнути сучасних людей у свою душу і зрозуміти, чого ж вони прагнуть.



Характеристика Суботика

Портрет Суботика: У нього був хоботець, обличчя все в синіх цятках, а спина густо вкрита цупкою рудою шерстю)

Риси характеру Суботика: добрий, кмітливий, мрійник, фантазер, пустотливий і серйозний одночасно, вірний в дружбі, спостережливий.



Суботик є втіленням природного й дитячого погляду на світ. Маар створив свого Суботика позитивним, дотепним, непосидючим бешкетником, та водночас дуже розважливим другом 




Домашнє завдання: написати лист Суботику 

19.05.2022
 Контрольна робота
Сучасна література. У колі добрих героїв

Варіант 1
Початковий рівень та середній рівні
1. Туве Янсон - письменниця:
А німецька;
Б норвезька;
В фінська;
2.Укажи, що сім’я Мумі робила взимку:
А займалась ремонтом кімнат;
Б солодко спала;
В вирощувала квіти в горщиках.
3.Укажи, на кого перетворився Мурашиний Лев:
А на їжака;
Б на воду.
В на хмарку.
4.Власником шоколадної фабрики був:
А Августус Глуп;
Б Віллі Вонка;
В Майк Тіві.
5.На фабриці перетворилася на кулю, повну чорничного соку:
А Верука Солт;
Б Віолета Борегард;
Г пані Глуп.
6.Перше бажання пана Пляшкера, що здійснив Суботик:
А отримати водолазний костюм;
Б вмитися теплою водою;
В убратися в сорочку й штани.
Достатній рівень
7. Як герої твору Туве Янсон здогадалися, що капелюх чарівний?
8. З якою метою містер Вонка запросив дітей, власників золотих квитків, відвідати фабрику?
Високий рівень
9. Дайте відповідь на одне із запитань:
А Чого навчає своїх читачів письменниця Туве Янсон у творі «Капелюх чарівника»?
Б Як ти гадаєш, яке бажання пана Пляшкера було наймудрішим? Поясни це на прикладах з твору.
В Поміркуй, чому саме хлопчику Чарлі містер Вонка вирішив подарувати фабрику?

Контрольна робота
Сучасна література


Варіант 2

Початковий та середній рівні
1.Туве Янсон, окрім письменництва, захоплювалась:
А фотографією;
Б малюванням;
В спортом.
2.Укажи, чим займався Мумі-тато:
А писав книжку про свою бурхливу молодість;
Б працював учителем;
В випікав млинці на продаж.
3. На фабриці містера Вонки працювали:
А мумі-тумі;
Б умпа-лумпи;
В ені-бені.
4. Майк Тіві, не послухавшись дорослих, потрапив на фабриці:
А у шоколадну річку;
Б до сміттєпроводу;
В у телевізор.
5. Суботик у ресторані покуштував:
А карту страв;
Б стільницю;
В шкіряні штанці.
6. Щоб зробити штучний грім, пан Пляшкер позичив у пані Моркван:
А пательню й миску;
Б ополоник і качалку;
В казан й ложку.
Достатній рівень
7. Чому друзі для проведення експерименту вибрали Мурашиного Лева? («Капелюх чарівника»). Що з ним сталось?
8. За яких умов до пана Пляшкера в суботу завітає Суботик?
Високий рівень
9.Дайте відповідь на одне із запитань:
А Розкажи про твір сучасної літератури, який тобі сподобався найбільше. Чому?
Б Чим приваблює читачів твір П.Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»?
В Напишіть продовження історії про Мумі-троля та його друзів.

Коментарі