Дистанційне навчання зарубіжна література 9 клас

Зарубіжна література
21.05.
Контрольна робота
У робочих зошитах записуємо число, контрольна робота
1.Шарик вважав наймерзотнішими типами людей: (М.Булгаков «Собаче серце»)


А)продавців і прибиральників


Б)двірників і швейцарів


в)жебраків і поліцейських


г)крамарів і завідуючих

2.До якого літературного жанру належить твір «Собаче серце»?


А)оповідання

б)повість


в)фантастичний роман

г)сатиричний роман
3.Ця риса характеру Елізи стала запорукою її перетворення на витончену жінку: (Б.Шоу. "Пігмаліон")


а)слухняність


б)почуття гумору


в)самовпевненість

г)почуття власної гідності

4.Шариков успадкував від Шарика "Собаче серце" М.Булгакова

а)здатність читати справа наліво


 б)неприйняття законів


 в)ненависть до котів


г)неперебірливість до їжі

5. Оповідь у творі ведеться від імені


а)Олівера


б)Дженні


в)автора

в)матері Олівера
6.
На думку Еріка Сігела "кохання" це

а)коли завмирає серце при зустрічі


б)коли ні про що не шкодуєш


в)коли можеш віддати життя

г)коли жити без нього не можеш

Пишемо твір. Вибираємо одну із перерахованих тем. Обсяг 2 ст. Зараховується лише власна думка, а не інтернет-ресурсів.
Теми:
«Кохання цінніше за гроші» (за твором Е.В. Сігела «Історія одного кохання»).
Твір «Кого (або що) висміяв М.О. Булгаков у повісті «Собаче серце».
" Чи може художня книга змінити людське життя?" (На основі прочитаних творів)
Твір пишемо обов'язково!!!


18.05.2020
Проблеми життя і смерті, любові і відданості у творі Е.В. Сігела "Історія одного кохання"
Читаємо твір
https://zarlit.com/reader/9klas_1/54.html
Е.В.Сігал. «Історія кохання»(Літературний диктант)
1. Студентом якого університету був Олівер Барретт?
2. Де познайомився юнак зі своєю дівчиною Дженніфер?
3. Хто не схвалив шлюб молодої пари?
4. Де почав робочу кар’єру Олівер?
5. До якого міста перебралося подружжя?
6. Яким одним словом можна було змалювати життя пари протягом перших трьох років?
7. За яких обставин була виявлена хвороба Дженіфер?
8. До кого звернувся молодий чоловік за допомогою?
9. Місто мрії Дженіфер.
10. Хто допомагав Оліверу по господарству під час хвороби дружини?
11. Яким було останнє прохання молодої дівчини?

12.Чиє примирення відбулося в стінах лікарні?
 Випиши проблеми твору

Скласти сенкан


04.05.2020
Добрий день, шановні учні! Я бажаю вам, щоб день був , дійсно, добрим! Щоб він нам подарував безліч приємних миттєвостей. Сподіваюся, що і наш урок входить саме до цього розряду життя людини))

Продовжуємо працювати над текстом твору Михайла Булгакова " Собаче серце".

Запишіть дату і тему уроку. Прочитайте інформацію нижче:

Сучасники Булгакова сприймали повість «Собаче серце» як гостру політичну сатиру, а сучасні літературознавці розглядають твір як прозору метафору соціальних експериментів революційної доби. ( Згадайте, що таке метафора?) . Вожді революції 1917 року ставилися до неї як до глобального експерименту з побудови соціалізму в окремо взятій країні (а згодом, як вони очікували, й в усьому світі). За допомогою цього експерименту вони прагнули переформувати людину, пробудити соціальну свідомість у представників робітничого класу. Тобто революціонери мислили себе як творці нового типу людей.

Подібний експеримент здійснює і професор Преображенський у Булгакова, але він намагається змінити природу, перетворивши тварину на людину. На уроці ми простежимо, як письменник змальовує хід цього експерименту, дамо оцінку вчинку Преображенського, спробуємо встановити причину невдачі професора.

Подумайте над питаннями ( усно):

1. Розкажіть ( подумки) про життя професора Преображенського.

2. З якою метою професор підібрав безпритульного пса?

3. У чому суть експерименту професора Преображенського?

4. Яким автор показав професора в сцені підготовки до операції?

5. Яким ми бачимо перед операцією Шарика?

Виконайте завдання письмово ( чекаю фотозвіт):

1.Складіть таблицю за текстом повісті

 Порівняйте Шарикова з Шариком. Заповніть таблицю.

Шарик                         Шариков
 
 
 
 
 
2.Проблемні питання, на які потрібно дати короткі відповіді.( фотозвіт)

1. Повість Булгакова сповнена християнських алюзій (тобто натяків). По-перше, прізвище професора Преображенського — натяк на християнське свято Преображення Господнього. Операцію професор робить 23 грудня, а запис про зникнення хвоста і перше слово істоти в щоденнику спостережень Борменталя датований 6 січня. Таким чином, весь процес перетворення собаки на людину охоплює період з 24 грудня до 6 січня — від католицького до православного Святвечора. Нова людина Шариков з’являється в ніч із 6-го на 7-ме січня — у православне Різдво. Яку роль ці алюзії відіграють у творі? Чи, можливо, це просто випадковий збіг?

2. Якими методами професор Преображенський намагається виховувати Шарикова? Який результат такого виховання?

3. Прочитайте суперечку Преображенського і Шарикова про те, чи мав професор робити операцію (глава VI). Як ви вважаєте, на чиєму боці правда? Чому ви так думаєте?

4. Чи згодні ви зі словами професора про те, що штучно створювати людей, навіть дуже розумних, немає сенсу? Поясніть свою позицію.

5. Якого висновку дійшов професор Преображенський щодо свого експерименту?

6.У чому актуальність попереджень М.О. Булгакова? Чи можна пов’язати зміст повісті з сучасною проблемою клонування? Обґрунтуйте свою відповідь.

Домашнє завдання.

Написати твір-мініатюру «Чому експеримент професора Преображенського зазнав невдачі?».



Контрольна робота
Контрольна робота за темою «Нові тенденції у драматургії                                                                       

кінця ХІХ- початку ХХ століття» (Г. Ібсен, Б. Шоу)                                                                                                                       

  Тести

                                              І-ІІ рівні (0,5б)                                                                                                                                                 

  1. Засновник «нової драми»:                                                                                                       

  а) Г. Ібсен;                                                                                                                                         

   б) Б. Шоу;                                                                                                                                                         

  в) М. Метерлінк;                                                                                                                                 

   г) А. Чехова.                                                                                                                                                                         

 2. «Нова драма» – це:                                                                                                                                               

 а) новий жанр в творчості західноєвропейських                                                                           

   драматургів к. ХІХ – п. ХХ ст.;                                                                                                                         

 б) сукупність новаторських тенденцій в творчості драматургів                                                 

к. ХІХ – п. ХХ ст;                                                                                                                                         

в) драматургійна теорія Г. Ібсена.                                                                                                           

    3. Визначте помилкове твердження:                                                                                                   

   а) Ібсен увійшов у літературу як творець                                                                                               

 соціально-психологічної драми;                                                                                                                       

 б) художнім досягненням Ібсена стало створення                                                                                         

 жанру так званої аналітичної п’єси;                                                                                                                                                           

  в) до аналітичних п’єс Ібсена зараховують                                                                                                 

«Стовпи суспільства», «Ляльковий дім», «Примари»,                                                                                           

«Ворог народу», «Пер Гюнт», «Людина і Надлюдина»;                                                                                   

   г) у літературній критиці кінця ХІХ – початку ХХ ст.                                                             

  синонімами терміна «соціально-психологічна драма»                                                                       

  побутували також «нова драма», «ібсенізм».                                                                                             

   4. Визначте, які риси характеру не притаманні                                                                           

Торвальду Хельмеру:                                                                                                                                       

а) жорстокість та егоїзм;                                                                                                               

    б) хвальковитість та лицемірство;                                                                                                   

в) компромісність та розуміння;                                                                                                         

    г) самовпевненість та кар’єризм.                                                                                                       

5. Нора, героїня драми Г. Ібсена «Ляльковий дім»,                                                                       

  позичила гроші, щоб:                                                                                                                                   

 а) мати привабливий вигляд, красивий одяг;                                                                                   

  б) урятувати чоловіка;                                                                                                                                       

   в) урятувати батька;                                                                                                                             

  г) дати дітям гарну освіту.                                                                                                                 

 6. Чим закінчується «Пігмаліон»:                                                                                                           

 а) одруження Елайзи та Хіггінса;                                                                                                             

 б) відкритий фінал;                                                                                                                                     

  в) Еліза залишись у домі місіс Хіггінс;                                                                                               

  Г) Еліза відкрила власну крамницю.                                                                                                     

 7. Основною темою п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім» є:                                                                       

 а) сімейне щастя;                                                                                                                                           

 б) боротьба за жіночу емансіпацію;                                                                                                   

  в) справжнє призначення людини в світі.                                                                                                 

  8. Ляльковий дім – це символічний образ:                                                                                 

   а) щасливого сімейного життя;                                                                                                                 

 б) штучного, несправжнього щастя;                                                                                               

в) мрій героїні про щастя.                                                                                                                                                                                                               
ІІІ рівень (4б.)                                                                                                                                                             

 1. Розкрийте поняття:                                                                                                                               

   - відкритий фінал;                                                                                                                                                 

 - аналітична п’єса;                                                                                                                                               

  -інтелектаульна драма.                                                                                                                                   

  IV рівень (4б)                                                                                                                                         

   1.Дайте розгорнуту відповідь на одне                                                                                                             

  з питань (за вибором).                                                                                                                                         

  1. Чому дім Хільмера і Нори став «ляльковим»?                                                                                                                                                                       

  (За п’єсою Г. Ібсена «Ляльковий дім»).                                                                                                                     

 2. Чи можна порівняти історію Елізи Дулітл з                                                                                       

    історією її міфічного прототипа Галатеї?                                                                                                     

     (За п’єсою Б. Шоу «Пігмаліон»).                                                                                                             

    3. Спрогнозуйте подальше життя Елізи Дулітл.                                                                                         

    4. Спрогнозуйте подальше життя Нори Хельмер.




09.04.2020
Тема:Розвиток мовлення. Складання анкети головного героя (за вивченими творами Г. Ібсена, Б.Шоу)

Анкета літературного героя

1.Знайомство з героєм (хто? звідки? якого роду? чим займається?).
2. Персонаж епізодичний, другорядний чи головний.
3. Чи є прототип?
4. Портрет героя ( відповідність його внутрішньому світу).
5. Характер персонажа (у розвитку чи епізодично).
6. Соціальне значення героя.
7. Проблеми, які порушує автор через цей образ, їх актуальність.
8. Психологія характеру ( духовне багатство, моральна краса чи потворність).
9. Місце і роль персонажа в сюжеті. Як пов'язаний з іншими героями ( кармічним (життєвим), емоційним, духовним зв'язком)?
10. Мова як засіб самовираження героя.
11. Ставлення до нього автора й інших дійових осіб.
12. Моє сприйняття героя, над чим змусив замислитись.


06.04.2020
Тема: Динаміка образу Елайзи Дулітл
Літературний диктант(відповіді записати в зошит)

1. Як Бернард Шоу у передмові до п’‎єси «Пігмаліон» тлумачив свій задум щодо цього твору?

2. З яким давньогрецьким міфом перегукується і назва, і зміст п’‎єси Бернарда Шоу?

3. Де відбувається зустріч квіткарки і професора?

4. Чому присвятив своє життя професор Хіггінс?

5. Визначте жанрову специфіку твору «Пігмаліон».
6. Хто і з ким укладає парі?

7. У чому полягало парі?
8. Яким є фінал п’‎єси Б. Шоу «Пігмаліон»?

9. Що Еліза говорить про себе, дискутуючи з Хіггінсом, і в чому вона бачить сенс свого життя?

10. Як можна назвати урок, який у книжці п’‎єси дає Еліза професорові?

Заповніть таблицю
Чарівна леді

Що залишилося незмінним?

Що було?

Що стало?


02.04.2020
Тема:Бернард Шоу "Пігмаліон"
Запишіть число та тему уроку.
Подивіться відео




Опрацювання статті підручника з теми, відповіді на запитання.
Картки для вивчення біографії



Штрихи до портрета Б. Шоу (запис у зошитах)
Запишітьзначення терміну
Парадокс (від гр.paradoxos — «несподіваний», «дивний») — міркування, яке не належить до ряду істинних чи хибних. Його мета — висміювання догми, демонстрація незалежності суджень й оригінального мислення. Парадокс має лаконічну, викінчену за думкою форму. Наприклад: «Тихіше їдеш — далі будеш».
синтез епічної і драматичної основ
Опрацюйте матеріал, законспектуйте

Як і більшість творів Шоу, "Пігмаліон" мав коротку передмову під назвою "Професор фонетики" та велику післямову, у якій йшлося про подальшу долю головної героїні твору. Твір написаний у 1912-1913 роках, уперше поставлено на сцені віденського театру 1913 року. Англійська ж прем'єра відбулася у лондонському Театрі Його Величності 11 квітня 1914 року і витримала 118 вистав. Драматург сам був режисером власної п'єси; роль Елізи Дуліттл написав спеціально для Стелли Патрік Кемпбелл, професора Хіггінса грав відомий актор Герберт Бірбом Трі.

Тема твору - духовне пробудження людини за допомогою мистецтва слова, творчості.

Назва твору утвердило призначення людини-митця бути Творцем, служити своєю творчістю пробудженню духу людини.

Шоу подав не традиційну структуру: зав'язка - розвиток дії - розв'язка, а дещо змінює її: зав'язка - розвиток дії - "дискусія". У "Пігмаліоні":

1. експозиція - несподівана зустріч за випадкових умов двох героїв твору;
2. зав'язка - парі Пікерінга і Хіггінса щодо "створення герцогині з квітникарки";
3. розв'язка - "герцогиня бунтує проти професора"

Автор назвав свій твір "романом у п'яти діях". Існувало декілька варіантів перекладу самого жанру: "роман-фантазія у п'яти діях", "сентиментальний роман у п'яти діях".

Жанр твору

Роман у п'яти діях

Епос

Драма

- опис героїв
- поширені пояснення
- приділено увагу психологічному стану персонажів
- є авторська оцінка
- діалогічна структура
- ремарки
- "режисерська драматургія" (автор зазначив кожний сценічний рух героя)
В: синтез епічної і драматичної основ.

Підготувати повідомлення або презентацію «Міф про Пігмаліона та Галатею».
Читати с.253-267.



https://m.youtube.com/watch?v=opd4yFFmgi4
Прочитайте с.233-240
Прочитайте п'єсу "Ляльковий дім" на с.241-250
В зошитах завдання на с.250

30.03.2020
Тема: Образна система. Підтекст. Символіка.
Записуємо число та тему уроку
Читаємо матеріал на с.250-252.
Письмово працюємо над будовою драми:
Експозиція__________
Розвиток дії_________
Кульмінація_________
Розв'язка___________
Виконуємо тести за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/g-ibsen-lyalkoviy-dim-93548.html

Робимо скріншоти .

Виписуємо в зошити образи-симводи:
Символіка драми «Ляльковий дім»
«Ляльковий дім» – це дім фальшивих цінностей, за якими крилися егоїзм, духовна порожнеча, роз’єднаність людських душ. У цьому домі не жили, а лише грали у кохання, шлюб, сімейну злагоду і навіть людську гідність і честь.

Ялинка (була живою і красивою, і коли її зрізали поступово зав’яла) – подружнє життя Нори (ідеальні стосунки в родині були лише видимістю, насправді кожен із них, як Нора, так і її чоловік по-різному сприймали шлюб, і тому це призвело до трагічної розв’язки)

Мигдалеве печиво (спочатку їла ховаючись від чоловіка, потім – відкрито) – внутрішнє «я» Нори (героїня була для чоловіка лише «лялькою», але потім вона вирішила показати себе зовсім з іншого боку, на що не сподівався чоловік)

Образ Крогстада – неприємності .
Дайте відповіді на питання.


 Скласти"Дерево рішень": як можна розв'язати проблему Нори.

https://youtu.be/y8pczjGwtPwhttps://youtu.be/y8pczjGwtPw

Коментарі